top of page
חיפוש
  • yossi9997

ניוזלטר #12- תמ"א בחריגה לקוטג'

בקוטג' בצהלה אושרו זכויות בניה נוספות מתוקף תמ"א 38 בחריגה מהמדיניות - במקום מתוקף הקלה


זה שאדריכלים יצירתיים- זה ידוע. אבל יצירתיות במחלקת השבחה יכולה לגרום ללא פחות אושר, בעיקר כשאתה בונה קוטג' עם מלא הקלות ומוצאים לך דרך לא לשלם השבחה על ההקלות הכמותיות.

אחת ההקלות הכמותיות המקובלות היא תוספת של 6% לשיפור תכנון. במקרה הזה אני לא בטוח כמה אותו שטח שהתבקש תורם לשיפור תכנון של קוטג' עם 450 מ"ר בנוי, אז הנימוק לבקשת ההקלה היה "הגדלת המשפחה". אהבתי ואימצתי.

כנראה שגם במחלקת רישוי אהבו, אז ב-2017 כשהבקשה הוגשה, ההקלה אושרה. ומכיוון שבמגרש היה בנוי מבנה ישן שלא היה עומד ברעידות אדמה, אושרה לו גם תוספת של 25 מ"ר מתוקף תמ"א 38.

זה שתמ"א 38 מעניקה הרבה זכויות בניה- זה ידוע. עוד יותר ידוע זה שהמדיניות בת"א מאד מגבילה אותן. בקוטג'ים לדוגמא, אפשר לקבל 25 מ"ר עבור אותה יחידת דיור, אבל בלי תוספת קומות. רק תארו לכם איזו טירה היה אפשר לבנות שם עם מלוא הזכויות.

הבקשה התקדמה לאיטה, עברה גם הארכת תוקף והגיעה להשבחה. כשבדקו שם את הזכויות ואת ההקלות, עלתה השאלה- למה בעצם לשלם השבחה על הקלה, אם בכל מקרה ניתן לקבל את הזכויות האלה ואפילו יותר- מתוקף תמ"א 38?

השאלה עברה למחלקת רישוי וליועצת המשפטית, והם החליטו להחזיר את הבקשה שוב לדיון בוועדה, כדי לתקן את אותה החלטת וועדה מ-2017 ולאשר את הבקשה ללא ההקלה של ה-6%. אותם 38 מ"ר שאושרו בזמנו כהקלה (כמה סימבולי!) אושרו הפעם מתוקף תמ"א 38 "באופן חריג מהמדיניות", מהסיבה שהמגרש יכול לספוג אותם מבחינה תכנונית.

נחמד, אה?

תכלס, הייתי בודק בכל בקשה להיתר עם הקלה כמותית מצד אחד ועם מדיניות תמ"א מגבילה מצד שני את האפשרת הזו. מלא כסף.

חוץ מזה, אתמול פורסם תזכיר חוק התכנון והבניה (תיקון 128) עם התיקון המוצע כתחליף לתמ"א 38. אם לא מתאים לכם להכין תב"ע לכל בנין, אתם מוזמנים להעיר- התזכיר פתוח להערות הציבור עד 20.12.2020. יכולים לראות אותו כאן:

תזכיר חוק התכנון והבנייה (תיקון מס' 128)
.
Download • 205KB




שיהיה המשך שבוע נפלא

104 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page