top of page
חיפוש
  • yossi9997

החלת"א #22- דירת גג בהצלה

הוועדה אישרה בשיכון דן דירת גג בטעות, אבל בדיון חוזר השאירה אותה- לאחר שתוקנה התכנית

תעירו אותי באמצע הלילה ותשאלו איפה המפתחות של הצוללת- אני כנראה אגמגם. תשאלו לאיזו צפיפות אפשר להגיע בקומת הגג ואיזה נסיגות אפשר לקבל בבנין פינתי עד 8 קומות והאם זו הקלה- ישר אני מדקלם לכם תשובה. אבל למרות שקראתי את תב"ע ג1 מיליון פעם, תמיד אני מגלה עוד הפתעות ועוד אנקדוטות ותמיד טוב להיתקל בהחלטות וועדה מעניינות שמלמדות אותי דברים חדשים. כי לך תדע מתי תתקל בכזאת סיטואציה. ותמיד תמיד יש מישהו שזה עוזר לו.

אז בבקשה לבנין חדש בשיכון דן שהוגשה עוד בינואר 2020, התבקש בנין בן 3 קומות וקומת גג, שכולל 4 דירות: 2 דירות מתוקף התב"ע, דירה מתוקף ג1 ודירה לפי כחלון (הבקשה כללה גם הקלה לתוספת זכויות של 20% לפי כחלון). התקבלו מספר התנגדויות וביולי 2020 הבקשה אושרה בוועדה, תוך דחיית ההתנגדויות. אחרי שאחד המתנגדים הגיש ערר, ותוך כדי בדיקה, היועמ"ש גילה שיחידת הדיור הנפרדת בגג אושרה ע"י הוועדה בטעות. וזה למה?

מסתבר שב-2018 בעקבות בקשה להיתר בניה בשכונת בצרון, יצאה חוות דעת של הראלה, שלא ניתן לבנות דירת גג עצמאית אם בקומה שמתחתיה מבוקשת דירה אחת בלבד. הסיבה לכך היא גם לשון התב"ע וגם מטרת התב"ע: ג1 אומרת שבבניינים חדשים בלבד, ניתן לצרף את שטחי הבניה על הגג לדירת גג עצמאית. והכוונה ב"צרוף שטחי הבניה" היא לצרוף של חדרי היציאה לגג והמדרגות. ומכיוון שדירה אחת בקומה העליונה מקבלת רק חדר יציאה אחד, לא קיימים בעצם חדרי יציאה (ברבים) לצרף. וחוץ מזה, העירייה בכלל לא התכוונה שבאזורים של בניה פרטית, בעיקר במזרח וצפון העיר, יתחילו לצוץ דירות גג עצמאיות. למרות שלי דווקא נראה שזה רעיון לא רע.

במקרה ההוא בבצרון הוגש ערר על ההחלטה, אך ועדת הערר החליטה לאמץ את פרשנות העירייה: כשמוצעת דירה אחת בקומה העליונה, בקומת הגג מעליה ניתן לבנות רק דירה אחת.

אז בחזרה צפונה לשיכון דן- שם תוכננה דירה אחת בקומה העליונה ומעליה דירת גג, שכאמור אושרה בוועדה ב-2020, ואז העירייה הבינה שטעתה. כדי להגן על החלטתה ולהשאיר 4 דירות, המבקשים התבקשו לשנות את התכנית כך שבקומה העליונה יהיו 2 דירות ואז ניתן יהיה לצרף את שטחי 2 חדרי היציאה ולהציל את דירת הגג העצמאית.

האדריכל המוכשר (רועי פישר) הציע תכנון סופר-מאתגר, עם דופלקס בקומת קרקע + א' (1), דופלקס בקומה א' + ב' (2), דירה עצמאית בקומה ב' (3) ודירת גג (4). התכנית המתוקנת הוגשה לוועדה ואושרה, כולל כל ההקלות שאושרו בסיבוב הקודם. כולל כחלון, שתוקפו פג (החוק, לא כחלון) לפני שנה+.

ואגב, לגבי השאלה בהתחלה- התשובה היא שצריך לשמור על נסיגות שוות של 2 מ' מהחזיתות. ואם מימדי הבניין מאתגרים ולא מאפשרים- אפשר לבקש הקלה ולהקטין אותן.

אני אחסוך לכם את הפניה- פה יש את חוות הדעת (ותודה לעו"ד אבי חסון):

חווד הראלה לעניין בניה מעל יחידה בודדת בקומה עליונה
.pdf
הורידו את PDF • 147KB

השכלתם? ספרו לי על זה.

יש לכם מישהו שיכול לעניין אותו? שתפו אותו!

ושיהיה סופ"ש מעולה


158 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page