top of page
חיפוש
  • yossi9997

ניוזלטר #6 - חילוץ שטחי ממ"דים

עודכן: 20 בספט׳ 2020

הוועדה ביטלה החלטתה לאשר תוספת בניה לדירה, כי לא ניתן היה לחלץ שטחים נוספים מהממ"דים והשטחים חרגו מהמותר.

לרוב עורכי בקשות לא נוכחים בזמן הדיון בוועדה. במקרה הזה עורך הבקשה זומן לדיון ולמרות כל כוונותיו הטובות הוא ננזף, ע"י מהנדס העיר. וזה למה?

הבקשה הוגשה ב-2018 בבנין ברמת אביב החדשה (ממתי היא נקראת "נופי ים"?) וכללה תוספת של חדר בשטח 10 מ"ר ב-2 דירות בקומה ראשונה. באחת הדירות מתגוררת משפחה עם ילד נכה 100% וההרחבה נועדה להקל על ההתנהלות בדירה.

מכיוון שבהיתר הבניה המקורי נוצל כל השטח העיקרי, בפגישה מקדימה בעירייה מהנדס הרישוי הציע להם לחלץ שטחי ממ"דים ולנצל את השטח העיקרי כדי להוסיף את החדרים לדירות.

אז מהו פתרון הקסם הזה?

עד 2007 הייתה חובה לבנות ממ"ד בדירה בשטח של 5 מ"ר נטו. לאחר מכן הדרישה גדלה וכיום כידוע נדרש ממד של 9 מ"ר נטו. שטח זה מחושב כשטח שרות ובמידה ובונים ממ"ד בשטח גדול יותר- הדלתא נחשבת שטח עיקרי. אז כעקרון, לבניין שנבנה לפני 2007 מגיעים עוד 4 מ"ר שרות על כל ממ"ד בנוי. מטרים אלה יכולים להחליף ולשחרר מטרים עיקריים בהם השתמשו בחישוב השטחים לצרכי הממ"ד בזמן הוצאת היתר הבניה.

מכיוון שהמטרים הם פר-ממד, המבקשים קיבלו את הסכמתם של 3 שכנים נוספים להשתמש במטרים שלהם: 2 מבקשים +3 שכנים כפול 4 מ"ר = 20 מ"ר. 10 מ"ר לכל אחד מ-2 החדרים, במסגרת הקלה.

ובהתאם להצעת והמלצת מהנדס הרישוי הבקשה אושרה בוועדה בינואר 2020.

במקביל לבקשה זו, קודמה באותו בנין בקשה להגדלת המרפסות ולאחר שהאדריכלית שם ביקשה ולא קיבלה שטח נוסף באותה שיטה, היא ביקשה לבדוק למה בחדרים כן ובמרפסות- לא. מה שקוראים איפה ואיפה.

ברישוי עשו בדיקה נוספת, פתחו שוב את חישוב השטחים והחליטו שאכן לא ניתן לחלץ שטחים. וזה כי הממ"דים נבנו בשטח של 5 מ"ר (ולא מעבר) כך שאין שטח בנוי בפועל שניתן לחלץ ממנו שטח עיקרי.

הבקשה חזרה לוועדה. בדיון המבקש גולל את הסאגה שעבר, תאר את המצוקה בבית, הביע את הערכתו לניסיונות הרישוי לעזור לו למצוא פתרון ושיבח את האדריכל שלו. מנהלת צוות הרישוי העבירה חלק מהאחריות לטעות לאדריכל, האדריכל טען שהוא הלך לפי מה שמהנדס הרישוי אמר לו לעשות ומהנדס העיר יצא להגן על צוות הרישוי וטען שטעויות אכן קורות אך האדריכל היה צריך לבדוק את העניין בעצמו.

לסיכום, הבקשה נדחתה לצערם של כולם והניסיון הבא (ככל הנראה) יהיה להשתמש ב-6% הקלה. שגם הם שייכים לכלל הדיירים והמבקשים יצטרכו לקבל הסכמה של יותר שכנים מבעבר.

מקווה מאד שיצליחו.

ואז אסביר גם על ה-6%.

89 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page