top of page
חיפוש
  • yossi9997

ניוזלטר #10- 85% תכסית- אבל רק במרתף עליון

הוועדה אישרה בפרויקט הדולפינריום הקלה לתכסית מרתף 100% כדי לאפשר מקומות חניה


מתחת לפרויקט הדולפינריום המתהווה מתוכננת חפירה צנועה שתכלול 4 קומות חניון עם 700 חניות. 300 מהן נוספו כמטלה ציבורית במהלך אישור התב"ע בולחו"ף, בגלל הקרבה לחוף הים. רק שכנראה באותו זמן לא עשו בדיקות הנדסיות מפורטות וכשהגיעו להיתר גילו שבשביל זה צריך לחפור 6-7 מרתפים.

בתב"ע כתוב שיש להשאיר 15% מהתכסית התת-קרקעית פנויה- דרישה שמגיעה מתמ"א 34ב/4.

היזמים טענו שחפירה בכזה עומק תפגע בשכבות הגיאולוגיות וביקשו הקלה עד 100% משטח המגרש.

לבקשה הוגשה התנגדות, בה נכתב בין השאר שזו סטיה ניכרת וע"פ היועמ"ש אין לוועדה שיקול דעת לביטול הדרישה הזאת.

הצוות המקצועי השיב שהתב"ע לא קובעת שחריגה מהדרישה תהיה סטיה ניכרת ושחוות הדעת המשפטית התייחסה בכלל לתכנית העיצוב. ולכן זה כן לשיקול הוועדה. וככלל, באמת מאד חשוב להשאיר את אותם 15% פנויים, גם לצורך נטיעת עצים בוגרים וגם לחלחול, אך מכיוון שלפי המבקשים הקמת מרתף בתכסית 85% תחייב הגעה לעומק שיפגע בסביבה, הם ממליצים להעדיף את החניות הציבוריות ולאפשר תכסית מרתף מלאה.

חייב לציין שהדיון לא היה סוער במיוחד, למרות שתכלס זה חניות מול חלחול. נטען שם שבגלל הקרבה לקו החוף, החלחול פחות רלוונטי כי כבר במרתף הראשון מגיעים למי-תהום ומהנדס העיר אמר שניתן להתמודד עם החלחול. מה שיותר הפריע לוועדה זה שאין מקום לשתילת עצים, אז מה שסוכם עם היזם זה שהמרתף העליון יהיה בתכסית של 85%, כך שתישאר רצועת שתילה בעומק של 3 מ' בחזית הרחוב (ככל שניתן) ושאר המרתפים יהיו בתכסית מלאה. כך משאירים שטח לצמחיה, לא פוגעים בסביבה ועדיין שומרים על המטלה הציבורית.

והכי חשוב- נמנעים מלחזור לוולחו"ף, כדי לא להיות חשופים לעררים במועצה הארצית. או כמאמר מהנדס העיר- כל חזרה לוולחו"ף אתה יכול להוציא את העז הזאת ולקבל עזים חדשות.

עד לפני כמה שנים היה פשוט לאשר מרתף בתכסית מלאה, אפילו בלי הקלה, והיינו מציעים פתרונות חלחול חלופיים ומשאירים בתי גידול לצמחיה. היום זה לא בא בחשבון. אז משמח לדעת שהועדה מפעילה שיקול דעת, מחליטה לפעמים אחרת (עם הסיבות הנכונות) ומוצאת פתרונות יצירתיים.

ולסיום- פרגון נוסף גם לצוות תב"ע מרכז על הזום המוצלח בנושא רובעים 5-6, שהתקיים ביום א' עם האדריכלים בעלי העניין. מקווה שזה יקרה גם בנושאים אחרים.


המשך שבוע מעולה

86 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page