top of page
חיפוש
  • yossi9997

ניוזלטר #13- מסחר עתידי באינשטיין

ברחוב אינשטיין אושרה הקלה בגובה קומת הקרקע עבור מסחר עתידי, לפי תב"ע בהכנה


רחוב אינשטיין מתוכנן כציר עירוני ראשי בין האוניברסיטה לים. לאורכו יעבור הקו הירוק ובדופן הצפונית שלו מתוכנן מסחר. לצורך שדרוג הרחוב בתחום שכונת רמת אביב, מקדמת העירייה את תב"ע 4406.

ב-2018 הוגשה בקשה להריסה ובניה של בנין טורי בדופן הצפונית של אינשטיין, לפי תמ"א 38. הגשת בקשה להיתר לפי תמ"א היא לא פשוטה מלכתחילה, וכשבמקום מקודמת תב"ע וצריך להתאים אליה את התכנון זה מסובך עוד יותר. יש סל זכויות, יש קווי בנין, יש צפיפות, וצריך לעשות כל מיני מניפולציות כדי להתאים בין המסגרות- אם לא בעזרת התמ"א אז באמצעות הקלות, ואם לא באמצעות הקלות- אז באמצעות תאום תכנון מול צוות התכנון ומהנדס העיר.

מכיוון שבייעוד הקרקע הנוכחי אין מסחר, העירייה הגיעה להסכמה עם היזם שבקומת הקרקע יתוכננו שטחים שבעתיד יוכלו לשמש למסחר והשטחים העיקריים שלו יגיעו מהתב"ע החדשה- כשזו תאושר. ומה עם השטח העיקרי והדירות שתמ"א 38 נותנת במילוי קומת העמודים אתם בטח שואלים? אז סוכם שאלה ינויידו לקומות העליונות- במסגרת הקלה. אחלה רעיון.

גובה קומת הקרקע תוכנן לגובה של 4.9 מ', שיתאים למסחר העתידי -כשהתב"ע תקבל תוקף. הוועדה דרשה גם את כל שאר ההכנות למסחר העתידי- פירי מנדוף, פתרון מיגון ואפילו זיקת הנאה מתחת לקולונדה.

רק מה- תמ"א 38 מאפשרת גובה קומה כגובה קומה טיפוסית. ומכיוון שהתב"ע החדשה שכן מאפשרת גובה של 4.9 מ' בקרקע עדיין לא בתוקף- צריך לבקש לזה הקלה. ועל זה לא חשבו.

אז הבקשה נכנסה שוב לדיון, שבו הוחלט להוסיף לאותה החלטת ועדה מ-2018 אישור להקלה נוספת- הגבהת גובה קומת עמודים מ-2.3 מ' לפי תב"ע בתוקף, ל-4.9 מ', לפי תב"ע שבהכנה.

פיקס.

ועכשיו נשאר רק לחכות למסחר.

אז בפעם הבאה שאתם מגישים בנין שאמור להתאים לתב"ע שבתכנון (ובתל אביב יש מספיק מקרים כאלה, בלי עין הרע)- תדאגו להקלות המתאימות. או תשלחו מייל.


חג אורים שמח!

285 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page