top of page
חיפוש
  • yossi9997

ניוזלטר #8 - מרפסות הדורות בסטייה לא ניכרת

במסגרת בקשת שינויים בהדר יוסף בבנין שעוד שניה מסתיים, הוועדה לא אישרה מרפסות בולטות בקומה הראשונה שנבנו בניגוד להיתר ובניגוד לתב"ע


האמת- היו כמה החלטות וועדה מעניינות בדיון הזה וממש התלבטתי במה לשתף. הייתה את הקומה הנוספת שאושרה ביהודה המכבי והייתה גם בניה בקיר משותף עם חלונות בכרם אבל אחרי הבקשה הזו אני עוקב כבר כמה זמן וממש מסתקרן איך זה יסתיים, אז הנה זה-

בהדר יוסף נבנה פרויקט גדול, 6 בניינים, 3 מהם עם חזית לרחוב, כשהמרווח הקדמי (בין קו בניין לגבול מגרש) הוא מדרכה בזיקת הנאה לציבור. בהיתר הבניה אושרו מרפסות הבולטות מקו הבנין הקדמי, מעל המדרכה, חוץ מאשר בקומה הראשונה, כי התב"ע לא מאפשרת זאת. הפרויקט, שנמצא לקראת אכלוס, נבנה עם מרפסות גם בקומה הראשונה, בניגוד להיתר.

אז במסגרת היתר שינויים, בו ביקשו בין השאר גם להגדיל את המרפסות בקומות העליונות, פרסמו גם הקלה לבניית המרפסות בקומה א'.

ההוראה בתב"ע ברורה- לא ניתן להבליט מרפסות בקומה ראשונה מעל זיקת ההנאה. אבל בניגוד להוראות בינוי אחרות שלגביהן מצוין שחריגה מהן תהיה סטייה ניכרת- פה לא כתוב את זה. כך טען עו"ד המבקשים והראלה קיבלה זאת. ומכיוון שזו לא סטייה ניכרת-על פניו ניתן לבקש הקלה.

בדיון הקודם, לפני 3 חודשים, עלו כמה שיקולים לכאן ולכאן. מצד אחד ברור שהייתה כוונה תכנונית ברורה, שמירה על קו אחיד של הבניינים, הגדלת הספייס לציבור ואישור הקלה כזו תפתח פתח לבקשות דומות ב-18 בניינים נוספים ברחוב. מצד שני, מדובר על מרפסת בגובה 4 מ', בהמשך הרחוב אושרה כבר ב-2014 הקלה כזו ואי אישור המרפסות יגרום לעיכובים נוספים במסירת הדירות בפרויקט פינוי בינוי שמקודם כבר 20 שנה. הוזכרה גם חשיבותה של המרפסת במדינתנו הים-תיכונית עם הבריזה (אך בלי האיביזה), איך היא מגנה על העוברים ברחוב מגשם ושמש וכמובן את הארנונה שניתן לקבל עליה (חשוב!). מצד שני הובהרה גם חשיבות החינוך לעמידה בהוראות, הוזכרה שוב כוונת המשורר ועלתה הבעייתיות בהכשרת השרץ.

למרות ההערכה ברישוי שהיזם ילך לערר, הם המליצו לוועדה לאשר את בקשת השינויים אך לא לאשר את ההקלה. היועמ"ש השאירה זאת לשיקול דעת הוועדה והוועדה החליטה על סיור בשטח.

בסיור כולם הסכימו שמבחינה אדריכלית זה ייראה מוזר אם יגלחו את המרפסות והבנין ייראה טוב יותר ואחיד יותר איתן. אך לאחר דיון ארוך שבו עלו שוב הפלפולים המשפטיים על איזו סטייה זו (לא ניכרת אך מובהקת) וסטייה ממה (גם מהחוק וגם מהתב"ע) – הוחלט לקבל את המלצת הרישוי ולא לאשר את ההקלה.

מעניין אם היזם אכן ילך לערר. בכל זאת- הדירות נמכרו עם מרפסות ופסילתן גורמת לו בעיה משמעותית. אני אמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות ורק אם יהיה מעניין- אעדכן.

אז מועדים לשמחה, סגר קל למסתגרים, ואתם כמובן מוזמנים לשתף ולהגיב.

90 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page